Lazy Fella Not a Krazy LovVa

IM NOT A HEDONISTIC GUY

Monday, November 29, 2010

Shine, brains, Zombies!

Baru-baru ni aku terperasan, kenapa banyak sangat media yang berunsur Zombie. Korang tak perasan ke? Ade banyak, keliling kita ni ade je nampak movie ke game ke. Alah, korang takkan tak pernah menonton movie kan? Antaranya, the Resident Evil. Berapa banyak da series movie ni 4 kot. The latest, Ressurection kan, agaknya lah.. Aku pon tak berapa menonton, cerita dia action tak power. Haha, apa pon ni dia! Aku tampil dengan post baru tentang Zombie dan teori kenapa banyak sangat keluar media tentang zombie. Back to the origin, sapa sebenarnya yang keluarkan semua movie dan game-game Zombie ni semua?? Amerika Syarikat ya yang terutamanya. So kat sini aku nak cakap la kan Amerika ni pandai gila dalam dunia Hypnotist. The most powerful hypnotist machine is the black box at your home corner iaitu television dan sekarang ni dah ada video game kat PC dan platform PS. Korang tau tak ape dia aku cuba cakap ni?

Teori aku macam ni, America kita tahu dalang jahat semua hal kat dunia, dialah gugur bomb nuclear kat Jepon, dialah turunkan hujan asid kat Korea, dialah PENGHIDUP dan PENUTUP perang dunia ke-2, dialah penceroboh Vietnam, Iraq, Afghanistan. Dia juga lah POLIS DUNIA melalui Nato dan PBB. Tapi ni bukan point aku tentang Zombie ni, tapi ape yang aku nak tulis sebagai teori ialah, America sedang atau telah menyiapkan Virus yang boleh mengubah manusia jadi undead. Zombie sebagai mana yang kita pelajari dari movie ialah manusia yang biasanya infected dari gigitan zombie lain atau apa-apa makhluk yang infected. Zombie kuat, agresif, laju, adapt ngan suasana malam dan paling penting, ia makan manusia sahaja. Pelik kan, kenapa semua cerita zombie ni buat zombie makan manusia je, ape lembu kambing semua tak sedap ye? haha.

Brains! Tulah ayat dalam movie claSICK America bila Zombie tu kejar orang, tapi sekarang punya movie Zombie semua tak boleh cakap. Just kejar gigit and kejar and gigit thats all. Yang paling penting, cara nak stopkan Zombie ni, cuma dengan bahan ledak atau pon tembak kat kepala atau jantung je. KENAPA? Yes, inilah tujuannya buat movie Zombie ni. Orang nampak macam, wow cerita zombie seram la, tak nampak pulak ape yang aku rasa aku nampak laa. America nak didik kita, paling mudah hypnotist kita, cara nak survive dalam suasana bila mereka dah lepaskan virus Zombie ni di seluruh dunia. Caranya, tembak zombie sampai mati, walaupun mereka tu ibu, bapa, adik beradik, kawan, cikgu, ustaz kita. Kononnya takda cara lain, tak sedih ke tengok kawan kita jadi macam ni..? Ibu bapa kita jadi macam ni..? Sedihkan? Bila kita dah dididik dan ditipu macam tu. Mostly cerita Zombie tak cerita pon macam mana awalnya manusia tu jadi zombie kan? kecuali cerita Resident Evil dia cerita, Umbrella Corp wat virus kononnya vaksin or something and terkena anjing, then anjing tu gigit manusia seterusnya jadilah wabak besar besaran.

Amacam? korang dapat tak ape point aku? Aku sum up okay teori aku.
-America nak keluarkan wabak zombie ke seluruh dunia
-America keluarkan movie dan game Zombie untuk ajar kita ape yang tak sepatotnya
-Kita harus menguasai ilmu untuk mengkaji wabak.

Nak tahu ape cerita Zombie yang aku tonton tak? hehe, ni dia..






ZombieLand


Resident Evil


I am Legend


Diary of the Dead

28 Weeks Later
Ni pulak game: hehe

Left 4 Dead 2

Left 4 Dead

House of the Dead

House of the Dead 3


Thats all for now :D
Peace to the world
-Aiman



1 comment: